The Capital – Haarlem

The Capital - Haarlem

International business district

Haarlem schrijft geschiedenis. In hoofdletters. Aan de Jan van Krimpenweg in Haarlem verschijnt The Capital. Drie karaktervolle kantoorgebouwen met handige parkeerkelder, die plaats biedt voor 75 auto’s en dakterrassen met uitzicht op de historische binnenstad van Haarlem. En daarachter 32 businessunits met elk drie etages incl. daktuin.

MASC verzorgde de gehele branding van dit project: van naamgeving en concept tot gerealiseerde communicatiemiddelen. Met een website, online campagne, Investors Memorandum (IM) en signing op locatie staat het project onderscheidend op de kaart. Het project bevindt zich aan de Jan van Krimpenweg in Haarlem. Jan van Krimpen, een bekend Nederlands typograaf, zorgde voor nodige inspiratie voor de naamgeving: The Capital.  Met hoofdletters/kapitalen (Capitals) maak je het begin van een naam, van een zin, van een hoofdstuk, van een boek én van dit ambitieuze project met internationale allure. Haarlem als hoofdstad van Noord-Holland maakt de cirkel rond (of het concept af). Leuk om te weten: in de huisstijl is ‘De Haarlemmer’ als font toegepast en niet geheel toevallig ook afkomstig van Jan van Krimpen.


In opdracht van Fresch Real Estate.

  • Naamgeving en conceptontwikkeling

  • Logo en look & feel

  • Communicatiemiddelen, zoals website, Investors Memorandum en signing

Bekijk de website van The Capital